Varen ble lagt i handlekurven din!

Til betaling Fortsett å handle

HandlekurvX


Handlekurven er tom

Til kasse

BETINGELSER

HOS OSS HAR DU ALLTID: 

  • GRATIS FRAKT PÅ ORDRE OVER 1000 kr. * Gjelder ikke møbler/store tepper og kun i Norge* 

    Ellers fast frakt på 99 kr i Norge.       

  • 14 dager full returrett.

  • Ingen gebyrer for betalingskort eller faktura.

  • Garanti for sikker betaling. 


Priser

Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms, f.n. 25 % dersom ikke annet er angitt. Hviit AS reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.
 

Betaling

Hos oss kan du betale med Visa og MasterCard. Transaksjonen vil ikke bli gjennomført før varen er sendt fra oss. Vi benytter 3D-Secure betalingsløsning som er verifisert av Visa og MasterCard og all informasjon foregår mellom deg og din bank. Vi registrerer ingen personlige opplysninger om din transaksjon. Du kan også betale med PayPal (da velger du bedrift i stedet for privat øverst i høyte hjørne) eller velge faktura igjennom Klarna. Det koster ingenting å bruke Klarna Checkout Les mer her.

Faktuaren sendes til deg på mail den dagen pakken sendes fra oss. Den må betales innen 14 dager fra denne datoen. Klarna krever kredittgodkjenning, derfor viktig at alle dine kontaktopplysninger stemmer med folkeregistret slik at vi får sendt pakken til riktig adresse. Legger du inn en ordre for en bedrift skriver du inn org.nummeret.

Levering/henting

Vi vet at du vil varene dine så raskt som mulig, og sender varene til deg så fort vi kan, aller helst samme dag eller innen 4 arbeidsdager. Du kan også hente varene dine på vårt kontor og lager på LØRENSKOG (Øvre Grønliveien 40, Fjellhamar) etter avtale, eller du kan hente i vår butikk på SAGENE (Maridalsveien 154, Sagene) mandag - lørdag mellom kl 10.00 -17.00. Søndag har vi stengt. Dine varer vil bli levert på Sagene etter 1-2 arbeidsdager, vi sender deg en mail når ordren er klar for henting. Ordren må hentes på Sagene innen 3 dager. Kontakt shop@hviit.no eller send en sms til 90583488. Skal du hente store møbler er det viktig at du ringer oss først, da noen av møblene står på fjernlager og må kjøres til showroomet før utlevering.

 

 

Nettbutikken er alltid åpen, men butikken på Sagene holder Påskestengt fra 9 -17. april

Våre sjåfører henter pakker alle arbeidsdager kl 10.00 og kl 15.00, slik at du kan få pakken hjem til deg så fort som mulig. Leveringstiden er normalt 2-3 virkedager. 

Forsendelse

Vi sender alle våre varer med Bring/Posten Norge. Ved større varer som enkelte lamper og møbler tilkommer det et ekstra fraktgebyr fra 100 - 600 kr per kolli. Enkelte småvarer f.eks en poster/smykke/etc, kan sendes som brevpost (uten sporing, du får hentelapp i posten). Ved kjøp av større varer som møbler kan frakt avtales og faktureres  i etterkant. Våre faste sjåfører kan levere på døren i hele Norge, etter avtale.

* Fast frakt gjelder kun i Norge, ikke Svalbard, Jan Mayen og resten av Europa, da følges postens egne satser med en grunnpris på 290 kr *

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på postkontoret blir pakken sendt i retur til Hviit AS og kjøper vil bli belastet med et gebyr på opptil 300 kr. Dersom Hviit AS må sende pakken igjen p.g.a ukorrekt adresse eller ikke avhentet pakke, må du som kunde betale denne kostnaden. Husk å legge oss til din adressebok om du har gmail eller hotmail slik at hentemeldingen ikke legges i spamboksen.

Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som brev eller postpakke og hentes på ditt lokale postkontor. Vi sender ut en e-post ved postinnlevering, der vi angir ditt kolli-id dersom pakken ikke sendes med brevpost. Dette gjør at du kan spore pakken på www.bring.no

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde (18 års aldersgrense) hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Det er kundens oppgave å sørge for at riktig leveringsadresse og mobilnummer blir opplyst.
 

Reklamasjon

Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemmet så fort som mulig. Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning. Send oss bilder av varen og emballasjen til franz@hviit.no, sammen med ordrenummer og ditt fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur. Men ellers...dette fikser vi :)

Angrefrist

Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen slik at de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen. Varer som sendes oss uten originalemballasje vil ikke refunderes. Ved bytte er det viktig at forseglingen ikke er brutt. Gi oss gjerne beskjed på mail om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen!

 Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post - og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav. Pakken må sendes til Hviit as, Øvre Grønliveien 40, 1472 Fjellhamar.

Fyll ut angrerettskjemaet som vi sender deg på mail samme dag som vi postlegger din bestilling og legg denne ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Ved angring av kjøp eller returnering av bestillingsvarer som f.eks. møbler, tepper og lamper, beregnes et returgebyr på 25 %.

Dersom du benytter deg av angreretten og har valgt Klarna som betaling, er det viktig at du er rask med å sende oss pakken i retur da innen fristen for å unngå gebyr hos Klarna er etter 14 dager. Ser du at du ikke rekker forfallsdatoen, betaler du faktuaren for å unngå gebyrer, vi refunder beløpet til deg når vi har behandlet pakken som retur hos oss.

Ekstraordinære forhold

Selger er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene

Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Force majeur

Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Hviit AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Taushetsplikt

Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.