BETINGELSER OG LEVERING
6 gode grunner til å handle hos oss:
* Fri frakt på ordre over 1000kr*
* Fast fraktpris på 99kr*
* 14 dager full returrett.
* 30 dagers betalingsperiode med Klarna starter først når pakken sendes
* Stort utvalg fra kjente merkevarer
* Lager og pickup-point på Lørenskog rett utenfor Oslo
(*Gjelder og ikke møbler/lamper/store tepper og String)
Priser
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms, f.n. 25 % dersom ikke annet er angitt. Hviit AS reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil og avtaleloven § 32.
Betaling
Hos oss kan du betale med Visa og MasterCard. Transaksjonen vil ikke bli gjennomført før varen er sendt fra oss. Vi benytter 3D-Secure betalingsløsning som er verifisert av Visa og MasterCard og all informasjon foregår mellom deg og din bank. Vi registrerer ingen personlige opplysninger om din transaksjon. Du kan også betale velge Vipps eller faktura igjennom Klarna. Det koster ingenting å bruke Klarna Checkout, det kan du lese mer her.
Faktuaren sendes til deg på mail den dagen pakken sendes fra oss. Den må betales innen 30 dager fra denne datoen. Klarna krever kredittgodkjenning, derfor viktig at alle dine kontaktopplysninger stemmer med folkeregistret slik at vi får sendt pakken til riktig adresse. Legger du inn en ordre for en bedrift skriver du inn org.nummeret.
Frakt og levering
Hente på nærmeste utleveringssted
Vi vet at du vil varene dine så raskt som mulig, og sender varene til deg så fort vi kan, aller helst samme dag eller innen 3 virkedager, om varen er på lager. Dersom varene ikke kan leveres samlet, for eksempel på grunn av at en vare er en bestillingsvare med leveringstid, så kan du velge om du vil vente på samlet levering til siste vare har ankommet lager og få fri frakt på hele bestillingen, eller om du ønsker å få bestillingen i flere leveringer, og få fri frakt på første levering. Vi leverer dessverre ikke til Svalbard.
Din pakke leveres raskt og sikkert til et utleveringssted nær deg, uansett hvor i landet du bor. Velger du post i butikk kan du effektivt hente pakkene dine når du er ute på andre ærend. Når pakken ankommer utleveringsstedet varsler vi deg via sms, så husk å oppgi riktig mobilnummer. Når pakken er klar til henting av Bring/Posten sender vi ut en e-post med kolli-id slik at du kan spore pakken på www.bring. Leveringstiden er normalt 1-3 virkedager, men på enkelte strekninger 4-5 virkedager. Du kan også velge å få pakken levert på døren:
Levering på døren**
Den enkleste og rimeligste måten å få pakken levert hjem på døren er å etterbestille hjemmelevering igjennom Posten. Bestill som vanlig klimanøytralt pakke i nettbutikken. Da får du en melding fra Posten når pakken er underveis og da du kan velge å omdirigere pakken hjem til deg ved å klikke på linken i meldingen. Tjenesten er tilgjengelig i hele landet mot et ekstragebyr.
- Pris 89 kr
- Gjelder kun mellomstore pakker/klimanøytrale pakker
- Gjelder ikke tunge møbler/string/store pakker over 20 kg.
- Du velger hvilken dag du vil ha pakken, og den leveres hjem på døren mellom klokken 17 og 21 i byer og tettsteder. For resten av landet skjer leveringen mellom kl 8 og 17.
Når du bestiller hjemlevering med Posten i nettbutikken kan posten også sette igjen pakken selv om du ikke er hjemme. Du velger selv hvor de skal sette den. Slik fungerer det:
- Når du mottar SMS fra Posten med forventet leveringsdag gir du posten beskjed om at de kan sette igjen pakken.
- I tillegg kan du skrive en melding dersom pakken skal settes på et bestemt sted i nærheten av døren din.
- Du mottar en SMS når pakken er levert.
- Postens sjåfører har ikke alltid nøkler til inngangsdører i leilighetskomplekser og bygårder. Pakken blir satt igjen ved ytterdøren om ikke annet er angitt.
Henting hos oss
Vi jobber hver dag med hvordan vi kan best kan ta vare på miljøet. Om du bor er i nærheten og vil bidra kan du hente varene selv hos oss. Da henter du varene dine på vårt kontor på Lørenskog (Øvre Grønliveien 40, Fjellhamar) og sammen sparer vi både ekstra emballajse og transport. Vi sender deg en mail når ordren er klar for henting slik at vi kan avtale tidspunkt. Vi vet at du har en hektisk hverdag og prøver å være så fleksible som mulig, så det er også mulig å hente på ettermiddag og kveld etter avtale.
Forsendelse
Det er ditt ansvar å sørge for at adresse, mail og telefonnummer som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager blir pakken sendt i retur til Hviit AS og du blir belastet opprinnelig frakt og returkostnad samt en administrativ avgift på 300 kr. En uavnhetet pakke blir ikke autmatisk behnaldet som en retur dersom angerfristen er utgått. Kontakt oss så sender vi deg en tilgodelapp på beløpet du har tilgode hos oss. Dersom vi må sende pakken igjen p.g.a ukorrekt adresse eller ikke avhentet pakke, må du betale denne kostnaden.
Kundens plikter
Den som er registrert som kunde (18 års aldersgrense) hos Hviit AS er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Det er din oppgave å sørge for at riktig leveringsadresse og mobilnummer blir opplyst.
Reklamasjon og transportskade.
Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemmet så fort som mulig. Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning.
Send oss bilder av varen og emballasjen til post@hviit.no, sammen med ordrenummer og ditt fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur.Ved lamper ta også bilde av items/OP nummeret ssom står underlampen eller i skjermen.
Men ellers...dette fikser vi!
Angrerett og retur
Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen innen 14 dager etter mottagelsen. Send oss en mail med ordrenummer og opplys oss om at varen er på vei i retur til oss. Varen må returneres ubrukt og i originalemballasjen slik den ble mottatt. Varer som sendes til oss uten originalemballasjen kan vi dessverre ikke ta imot. Ved bytte og retur er det viktig at esken/forseglingen ikke ødelagt, men du kan selvsagt åpne opp for å se varen. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket. OBS Sengetøy og håndkler i brutt plastemballasje taes ikke i retur.
Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Muligheten til sporing og forsikring frafaller dersom du sender pakker som vanlig post - og postgangen vil ta lengre tid. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav. Pakken kan kun sendes til Hviit AS, Øvre Grønliveien 40, 1464 Fjellhamar. Du kan også levere den hos oss til et avtalt tidspunkt. Større varer levert med budbil, Schenker eller lignende transport, eller på pall anbefales sendt med samme transport etter avtale til Hviit As, Marcus Thranesvei 2, Lørenskog.
Fyll ut angrerettskjemaet som vi sender deg på mail samme dag som vi postlegger din bestilling og legg denne ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Angreretten ikke gjelder for bestillingsvarer.
Dersom du benytter deg av angreretten og har valgt Klarna som betaling, er det viktig at du er rask med å sende oss pakken i retur da innen fristen for å unngå gebyr hos Klarna er etter 30 dager. Ser du at du ikke rekker forfallsdatoen, betaler du faktura for å unngå gebyrer og vi refunder beløpet til deg når vi har behandlet pakken som retur hos oss.
Bestillingsvarer
En bestillingsvare har noe lenger leveringstid. Når vi har mottatt ordren din kontakter vi deg med estimert leveringstid så snart vi har fått dette bekreftet fra leverandøren. Sjekk derfor spesifikasjonene som står ved produktet. Og om du usikker på størrelse, materialer, farger eller lignende er du alltid hjertelig velkommen til å kontakte oss slik at vi kan hjelpe deg. På varer som lages til deg etter ønske av tekstil, materialle, mål etc. gjelder ikke angretten.
Ekstraordinære forhold
Hviit AS er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Hviit AS godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som vi ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Hviit As er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra vår side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.
Endring i vilkårene
Hviit AS forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
Force majeur
Er vi forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Hviit AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
Data og innstillinger for personvern
De nye reglene for personvern gir deg som kunde bedre kontroll over sporene du legger igjen på nett og dine data til kan brukes til. Hos oss håndteres alle kundeopplysninger med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående. Men for å gjøre Hviit best mulig for deg som kunde samler vi inn informasjon fra deg som handler oss. Vi bruker den personlige informasjonen du oppgir til oss for å:
- Kunne sende deg din vare til riktig sted.
- Sørge for at du får en så bra opplevelse som mulig.
- Sørge for at Hviit.no er trygg plass å handle på.
Din informasjon vil ikke bli delt med en tredjepart. Ønsker du å slette deg som kunde hos oss, send oss en mail til post@hviit.no og oppgi din mailadresse.