Handlekurven er tom

Subtotal: 0 NOK

BETINGELSER

 

Fire fine grunner til å handle hos oss:

  • Fri frakt på ordre over 1000kr (gjelder ikke hjemmelevering og ikke møbler/lamper/store tepper og String Komplett/Stystem) 

    På ordre under 1000 kr er det fast frakt på 99 kr i Norge)       

  • 14 dager full returrett. Gjelder ikke salgsvarer og bestillingsvarer. Utvidet bytterett til 4.01.2018. 

  • Sort sortiment fra kjente merkevarer

  • Lager og pickup-point på Lørenskog rett utenfor Oslo

     

Priser

Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms, f.n. 25 % dersom ikke annet er angitt. Hviit AS reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.
 

Betaling

Hos oss kan du betale med Visa og MasterCard. Transaksjonen vil ikke bli gjennomført før varen er sendt fra oss. Vi benytter 3D-Secure betalingsløsning som er verifisert av Visa og MasterCard og all informasjon foregår mellom deg og din bank. Vi registrerer ingen personlige opplysninger om din transaksjon. Du kan også betale velge Vipps eller faktura igjennom Klarna. Det koster ingenting å bruke Klarna Checkout Les mer her.

Faktuaren sendes til deg på mail den dagen pakken sendes fra oss. Den må betales innen 14 dager fra denne datoen. Klarna krever kredittgodkjenning, derfor viktig at alle dine kontaktopplysninger stemmer med folkeregistret slik at vi får sendt pakken til riktig adresse. Legger du inn en ordre for en bedrift skriver du inn org.nummeret.

Levering/henting

Vi vet at du vil varene dine så raskt som mulig, og sender varene til deg så fort vi kan, aller helst samme dag eller innen 3 virkedager, såfremt varen er på lager. Om varen ikke er på lager, vil du høre fra oss. 

• Du kan også hente varene dine på vårt kontor på LØRENSKOG (Øvre Grønliveien 40, Fjellhamar) etter avtale. Vi sender deg en mail når ordren er klar for henting.

• Du kan hente i vår butikk på SAGENE (Maridalsveien 154, Sagene) hverdager 11 -18 og  lørdager 10 -16. Dine varer vil bli levert på Sagene etter 2-3 arbeidsdager, onsdager og fredager, vi sender deg en mail når ordren er klar for henting. Ordren må hentes på Sagene innen 3 dager ellers kan den blisendt i retur til lager og må hentes der. 

Forsendelse

Vi sender alle våre varer med Bring/Posten Norge. virkedager, såfremt varen er på lager. Om varen ikke er på lager, vil du høre fra oss. Våre faste sjåfører kan også levere hele vårt sortement på døren i hele Norge, etter avtale.

Det er kjøperens ansvar å sørge for at adresse, mail og telefonnummer som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på postkontoret blir pakken sendt i retur til Hviit AS og kjøper blir belastet opprinnelig frakt og returkostnad samt en administrativ avgift på 300 kr. Dersom Hviit AS må sende pakken igjen p.g.a ukorrekt adresse eller ikke avhentet pakke, må kjøper betale denne kostnaden. 

Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt sendes postpakke og hentes på ditt lokale postkontor. Vi sender ut en e-post ved postinnlevering, der vi angir ditt kolli-id alik at du kan spore pakken på www.bring.no

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde (18 års aldersgrense) hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Det er kundens oppgave å sørge for at riktig leveringsadresse og mobilnummer blir opplyst.
 

Reklamasjon

Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemmet så fort som mulig. Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning. Send oss bilder av varen og emballasjen til Monica@hviit.no, sammen med ordrenummer og ditt fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur. Men ellers...dette fikser vi!

Angrerett og retur

Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen innen 14 dager etter mottagelsen. Varen må returneres ubrukt og i originalemballasjen slik den ble mottatt. Varer som sendes til oss uten originalemballasjen kan vi dessverre ikke ta imot. Ved bytte er det viktig at forseglingen ikke er brutt. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket. 

Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Muligheten til sporing og forsikring frafaller dersom du sender pakker som vanlig post - og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav. Pakken kan kun sendes til Hviit AS, Øvre Grønliveien 40, 1472 Fjellhamar.

Fyll ut angrerettskjemaet som vi sender deg på mail samme dag som vi postlegger din bestilling og legg denne ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Angreretten ikke gjelder for bestillingsvarer

Dersom du benytter deg av angreretten og har valgt Klarna som betaling, er det viktig at du er rask med å sende oss pakken i retur da innen fristen for å unngå gebyr hos Klarna er etter 14 dager. Ser du at du ikke rekker forfallsdatoen, betaler du faktura for å unngå gebyrer og vi refunder beløpet til deg når vi har behandlet pakken som retur hos oss.

Ekstraordinære forhold

Selger er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene

Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Force majeur

Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Hviit AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Data og innstillinger for personvern

De nye reglene for personvern gir deg som kunde bedre kontroll over sporene du legger igjen på nett og dine data til kan brukes til. Hos oss håndteres  alle kundeopplysninger med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående. Men for å gjøre Hviit best mulig for deg som kunde samler vi inn informasjon fra deg som handler oss. Vi bruker den personlige informasjonen du oppgir til oss for å:

- Kunne sende deg din vare til riktig sted.

- Sørge for at du får en så bra opplevelse som mulig.

- Sørge for at Hviit.no er trygg plass å handle på.

Din informasjon vil ikke bli delt med en tredjepart. Ønsker du å slette deg som kunde hos oss, send oss en mail til post@hviit.no og oppgi din mailadresse.